Languague switcher nl

Referentie Wolky Schoenen

Home » Tevreden klanten » Referentie Wolky Schoenen

Wolky fotografeert schoencollectie met de Alphashot XL “Goede productfoto’s zijn onmisbaar voor onze retailklanten”

Voor een producent of groothandel dragen goede productfoto’s bij aan het verkoopsucces. Dat is de reden waarom het bekende schoenenmerk Wolky vanaf de komende wintercollectie de Alphashot XL gebruikt. Wolky-eigenaar Anthony Diks legt uit waarom hij heeft gekozen voor deze packshotcabine. Met name het gebruiksgemak en de snelheid waarmee objecten vrijstaand worden gemaakt, waren doorslaggevend.

Referentie Wolky Schoenen

 

“Wolky ontwikkelt en produceert twee schoencollecties per jaar”, vertelt Anthony Diks. “Van elk model in elke kleur worden monsters vervaardigd. Zodra ze binnen zijn maakt collega Ralph Abrahamsen er foto’s van. Deze spelen een belangrijke rol in de verdere communicatie en marketing richting dealers en consumenten.”

Media

“Wolky schoenen worden verkocht via de detailhandel. Onze klanten hebben in de meeste gevallen ook een webshop waarvoor goede foto’s hetzelfde doen als een winkelinterieur; een aangename presentatie en een goed gevoel bij de koper. De eersten die de foto’s actief gebruiken, zijn onze agenten als ze een half jaar voor aanvang van het seizoen verkoopbezoeken brengen aan de detaillisten. Ze hebben per schoen niet alle model- en kleurcombinaties fysiek bij zich; de rest wordt digitaal getoond. Je kunt je voorstellen dat de schoenen dan wel lekker fris moeten tonen en uiteraard in de exacte kleurtint. De productfoto’s worden ook gebruikt in de dealerwebomgeving van Wolky. Die is speciaal voor retailers om vanuit hun winkel te kunnen kijken of een bepaald model bij ons op voorraad is. Zo hoeven ze hun klant geen nee te verkopen. Verder gebruiken we de hogeresolutiebeelden in advertenties, folders en alle andere digitale of gedrukte media.

Vrijstaand

“Om goede foto’s te krijgen heeft een bedrijf als Wolky grofweg twee mogelijkheden. De eerste: uitbesteden aan een fotograaf. Voor vijfendertig euro krijg je dan een packshot. Aangezien we ongeveer 1.000 productfoto’s per jaar maken, loopt dat aardig in de papieren. Toch maar in eigen huis dan? Dat ging op zich best goed, maar de nabewerking – zoals het rondom digitaal uitsnijden van het object – was arbeidsintensief handwerk voor Ralph. Schoenhandelscoöperatie ANWR becijferde dat een huisvervaardigde productfoto altijd nog zes euro kost. Vermenigvuldigd is dat een flinke post op jaarbasis. Geen wonder dat we enthousiast raakten toen we dit jaar op een beurs kennismaakten met de Alphashot XL. Na een demonstratie waren we er snel uit. Laarzen, schoenen en accessoires worden met één druk op de knop gefotografeerd vanuit elke hoek die we maar zouden willen. Compleet vrijstaand, dus zodat het object secuur is ontdaan van zijn achtergrond. Dat is nog niet alles. In diezelfde paar seconden bewaart de Alphashot XL een 360-gradenanimatie op onze server. Bezoekers aan onze nieuwe website, die naar verwachting begin december wordt gelanceerd, kunnen de schoen dus rondom in detail bekijken.

Oplossing

“Wolky zocht naar de beste oplossing om kwalitatieve foto’s te maken ten behoeve van ons dealernetwerk. Met de Alphashot XL hebben we daarvoor een uiterst snelle manier gevonden, al was het alleen maar omdat we zeer veel tijd besparen bij het nabewerken.

Tevreden gebruikers

Veel bedrijven kozen al voor Alphashot productfotografie van Orbitvu.
Bent u benieuwd naar hun ervaringen?

Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Bekijk de referenties