Een perfecte foto zorgt voor meer verkopen in uw webwinkel, een overzichtelijke pagina en minder retouren. Maar hoe maakt u perfecte productfoto’s van een product? Houd rekening met meerdere aspecten en materialen. Wij geven tips hoe u de juiste productfoto’s maakt voor uw online bedrijf.

Het afgelopen jaar zijn we massaal aan het webwinkelen geslagen. Het gevolg: een flinke stijging van de omzet van Nederlandse webwinkels en van het aantal nieuwe webshops. Door deze ontwikkeling is het nog belangrijker geworden om je als webshop te onderscheiden van de massa. Webshop fotografie is hierbij onmisbaar en kan het verschil maken tussen een klik op de bestelbutton of om het venster te sluiten. En dat laatste wil je natuurlijk niet!

De nieuwste versie van de Orbitvu Station software is nu uit en heeft een aantal interessante verbeteringen en aanvullingen! Deze wilt u niet missen want het neemt uw Orbitvu systeem naar the next level!
We vertellen graag over een aantal nieuwe features!
Goede productfoto’s overtuigen de klant. Het is van belang de producten die u online hebt staan, zo goed mogelijk te tonen. De juiste packshots geven de aanbieder een professionele uitstraling en meer vertrouwen, wat direct effect heeft op de verkoopcijfers. De klant is eerder geneigd om uw product in de winkelmand te klikken dan bij de concurrent indien u beschikt over perfecte beelden.

Dat de invloed van online marketplaces dagelijks toeneemt, is zichtbaar in jouw processen. Om je product op bijvoorbeeld Amazon, bol.com of Zalando in de spotlights te zetten, is professionele productfotografie voor marketplaces essentieel. Klanten kunnen het product immers niet zien of aanraken. En je weet wat ze zeggen over eerste indrukken: you never get a second chance to make a good first impression! Niet alleen de kwaliteit van de beelden is van doorslaggevend belang, iedere marketplace heeft ook nog eens zijn eigen richtlijnen. In deze blog lees je wat investeren in productfotografie voor marketplaces je oplevert.

De mens is visueel ingesteld. Des te meer visuele en interactieve content je online biedt, des te beter je de klant aan je weet te binden. Roald Ploegmakers van Orbitvu, leverancier van e-commerce productfoto- en video-oplossingen, voorziet een groeiende trend in videocontent voor e-commerceondernemers om de offline beleving naar online te brengen. Hij vertelt over de ‘kracht van video’ en de apparatuur die daar nu al voor beschikbaar is.