
Marketplaces zijn ongekend populair bij het online winkelend publiek. Steeds meer webwinkels sluiten zich daarom aan bij één of meerdere marketplaces zoals Amazon, bol.com of Zalando. Hoe kun je als ondernemer het grote publiek van marketplaces aanspreken, interesseren in je product en je online sales verhogen? Wij helpen je!

Wanneer je hard aan de weg timmert om met je kledingzaak het internet te veroveren, zul je vanaf het begin ongetwijfeld vragen hebben over productfotografie. Is er een verschil tussen productpresentatie in een webwinkel en in een fysieke winkel? Is het nodig om creatief te zijn met kleding fotografie of zijn er plekken waar dat niet belangrijk is? Is er een marktstandaard voor het fotograferen van kleren? In onze startersgids vind je tips die je helpen bij het commercieel fotograferen van kleding.
Productfoto’s geven een potentiële klant een eerste indruk van een product. En die moet goed zijn. Met 360 graden productfotografie heeft u de mogelijkheid om uw product tot in detail en vanuit alle hoeken te presenteren. Met slechts één druk op de knop laat u uw producten draaien en kunt u ze vanuit elke hoek bekijken, alsof u het product echt in handen hebt. Deze techniek helpt de klant bij het maken van een weloverwogen keuze, wat de kans op een aankoop aanzienlijk vergroot.
De digitalisering van veiling- en verkoopsystemen in de sierteelt neemt een enorme vlucht. Omdat iedere kweker een zo hoog mogelijk rendement wil behalen op zijn partijen, groeit de vraag naar hoogwaardige productfotografie voor bloemen en planten. Bij Orbitvu bent u in een handomdraai verzekerd van foto’s van topkwaliteit. Het enige wat u hoeft te doen, is op de knop te drukken. Zo heeft u geen professionele fotograaf én geen ervaren ‘Photoshopper’ meer nodig.

Productfotografie is een vak apart. Met de juiste productfoto’s kunt u uw verkoop laten stijgen, maar met slechte foto’s kan deze ook aanzienlijk zakken en laat u geld liggen. Tegenwoordig kopen steeds meer mensen kleding, dagelijkse producten, elektra en meer online op basis van informatie én de productfoto. Waar moet u op letten bij goede productfotografie? Wij benoemen 5 veelvoorkomende fouten bij productfotografie waar u rekening mee moet houden om uwwebshop te verbeteren.
Een unieke productfoto uit eigen hand heeft meer voordelen tegenover een stockfoto of productfoto van een leverancier dan u zou denken. Deze foto’s worden namelijk door meerdere bedrijven gebruikt waardoor het geen unieke content meer is.
Dat is één reden om een unieke productfoto toe te voegen op uw webshop. Waarom nog meer? Wij noemen alle voordelen van unieke productfoto’s op.