Productfoto’s geven een potentiële klant een eerste indruk van een product. En die moet goed zijn. Met 360 graden productfotografie heeft u de mogelijkheid om uw product tot in detail en vanuit alle hoeken te presenteren. Met slechts één druk op de knop laat u uw producten draaien en kunt u ze vanuit elke hoek bekijken, alsof u het product echt in handen hebt. Deze techniek helpt de klant bij het maken van een weloverwogen keuze, wat de kans op een aankoop aanzienlijk vergroot.
Dat de invloed van online marketplaces dagelijks toeneemt, is zichtbaar in jouw processen. Om je product op bijvoorbeeld Amazon, bol.com of Zalando in de spotlights te zetten, is professionele productfotografie voor marketplaces essentieel. Klanten kunnen het product immers niet zien of aanraken. En je weet wat ze zeggen over eerste indrukken: you never get a second chance to make a good first impression! Niet alleen de kwaliteit van de beelden is van doorslaggevend belang, iedere marketplace heeft ook nog eens zijn eigen richtlijnen. In deze blog lees je wat investeren in productfotografie voor marketplaces je oplevert.
De mens is visueel ingesteld. Des te meer visuele en interactieve content je online biedt, des te beter je de klant aan je weet te binden. Roald Ploegmakers van Orbitvu, leverancier van e-commerce productfoto- en video-oplossingen, voorziet een groeiende trend in videocontent voor e-commerceondernemers om de offline beleving naar online te brengen. Hij vertelt over de ‘kracht van video’ en de apparatuur die daar nu al voor beschikbaar is.
Productfotografie is een vak apart. Met de juiste productfoto’s kunt u uw verkoop laten stijgen, maar met slechte foto’s kan deze ook aanzienlijk zakken en laat u geld liggen. Tegenwoordig kopen steeds meer mensen kleding, dagelijkse producten, elektra en meer online op basis van informatie én de productfoto. Waar moet u op letten bij goede productfotografie? Wij benoemen 5 veelvoorkomende fouten bij productfotografie waar u rekening mee moet houden om uwwebshop te verbeteren.
Een eigen webshop geeft ontzettend veel voldoening, maar een webshop onderhouden vergt stiekem meer werk dan u in de eerste plaats zou denken. Voorraad inkopen, productfoto’s uploaden, productomschrijvingen maken, pakketten versturen en retouren afhandelen. Als uw webshop eenmaal loopt, gaat het erom zoveel mogelijk winst te genereren. Dit doet u niet alleen door te groeien, maar ook door te besparen! Investeer eenmalig in een geautomatiseerd packshot fotografie systeem en bespaar voortaan op 3 grote kostenposten.
We weten allemaal: fotografie is veel werk. U moet de juiste instellingen vinden, de goede belichting en de juiste achtergrond. Daarna fotografeert u producten van verschillende kanten voor een goed beeld voor uw klanten waarna de foto nog uitgeknipt of bewerkt moet worden. Vooral die laatste handeling kan een tijdrovende zaak zijn. En dit voor alle producten die u aanbiedt. Alles bij elkaar kan dit dus uren, soms wel dagen duren, afhankelijk van de hoeveelheid producten.