Languague switcher nl

Referentie Omoda

Home » Tevreden klanten » Referentie Omoda

Hoe Omoda het verschil maakt met visuele content

Het belang van visuele content in een webshop is niet te onderschatten. Als je het verschil wilt maken moeten de producten van het scherm spatten. Suzanne van Dijk, teamlead Operations & Visual content bij Omoda: ‘We vinden het belangrijk dat we onze stijl overal eenduidig uitdragen, dat je de foto’s direct herkent: dat is Omoda.’

Een factor waarmee de fashion retailer het verschil maakt is de merkbeleving. Om te garanderen dat alles en iedereen Omoda ademt, heeft het bedrijf alles in house. Van de e-commerceafdeling en de marketing tot de IT en het distributiecentrum – en zo ook de fotografie. ‘Per seizoen moeten er 6000 artikelen op de foto en dat is alleen nog de kleding. De schoenen, tassen en accessoires zitten daar nog niet bij’, zo vertelt Van Dijk. Om al die duizenden producten per seizoen op een snelle, georganiseerde manier vast te leggen en online te krijgen in de onderscheidende Omoda huisstijl is zij met haar team van zestien man, waaronder fotografen, stylisten en modellen, fulltime bezig.

Omoda referentie

Tot in detail

Ieder product dat bij Omoda binnenkomt wordt eerst los gefotografeerd in een van de acht Orbitvu fotostudio’s. ‘We hebben drie Orbitvu XXL studio’s naast elkaar staan waarin we de detailfoto’s van de kleding schieten. In een andere ruimte staan de systemen voor tassen en accessoires. Vervolgens gaat alles naar de styliste, die het mooi combineert met andere items tot een outfit en dan gaat het op model. We krijgen nu de eerste items binnen voor spring and summer 2023. Die gaan in november en december op de foto.’

Omoda maakt al jaren gebruik van Orbitvu voor de visuele content. Eerst waren dat alleen schoenen en accessoires, maar sinds de toevoeging van kleding aan de collectie is de schaalgrootte van de studio en het aantal Orbitvu machines flink toegenomen. De allesin-één-studio’s maken het eenvoudig om veel producten op dezelfde manier te fotograferen. Dat gaat volgens vooraf vastgestelde templates die de belichting en hoeken vastleggen. De producten worden vervolgens automatisch vrijstaand gemaakt en staan binnen een paar klikken online.

Kwaliteit waarborgen

‘Wij willen als Omoda betrokken zijn bij ieder onderdeel van het proces. Dat komt het hele merk ten goede.’ Bij een snelgroeiende collectie zoals Omoda heeft kan dat proces nogal arbeidsintensief worden. Orbitvu helpt daarbij. ‘Om de regie te houden is het heel fijn dat we op deze manier de kwaliteit en lijn van de content kunnen waarborgen.’

De studio’s van Orbitvu hebben standaardinstellingen waarmee webshops direct aan de slag kunnen, maar ze kunnen ook volledig naar wens worden afgesteld. Omoda doet dat laatste. ‘Onze e-commerceafdeling wil eenduidigheid uitstralen op de website en dat de content Omoda ademt’, zo vertelt Van Dijk. ‘Daarom hebben we een huisstijl uitgewerkt en die vastgelegd in handleidingen en templates. Op die manier komt onze eigen stijl terug in de foto’s zodat we ons onderscheiden van de concurrentie. De output van de beelden is hoog omdat per categorie de afstand, de hoek, kleur, belichting en schaduw van tevoren is vastgelegd. Dat scheelt ons heel veel handmatig werk.’

Vrijheid in stijl

De software van Orbitvu maakt het mogelijk om de templates eenvoudig aan te passen wanneer de huisstijl verandert. ‘We hebben onlangs nog de belichting gewijzigd om zo een nog rijker beeld te krijgen op de website. Dat kun je gemakkelijk bijstellen als dat nodig is. Wanneer marketing bepaalde wensen heeft zien ze dat direct terug in de beelden. Dat is allemaal heel snel te realiseren. Het is fijn dat je die vrijheid hebt en van de ene op de andere dag kunt beslissen dat je het anders wilt.’ Met de software van Orbitvu kunnen ervaren fotografen en contentmakers de templates tot in detail finetunen, maar ook mensen met minder kennis van (product)fotografie kunnen direct aan de slag om mooie, onderscheidende visuele content te maken. ‘De software is heel eenvoudig om mee te werken, met veel mogelijkheden qua belichting en bewerking van kleur. De camera kun je gemakkelijk verstellen om de juiste hoek te krijgen. Je krijgt hele hoge kwaliteit content en het hele proces is veel sneller en efficiënter omdat je niet telkens alles handmatig hoeft in te stellen. Dit neemt ons ontzettend veel werk uit handen.’

Tevreden gebruikers

Veel bedrijven kozen al voor Alphashot productfotografie van Orbitvu.
Bent u benieuwd naar hun ervaringen?

Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Referentie Orbitvu
Bekijk de referenties