Languague switcher nl

‘Mensen denken in beelden, niet in woorden’

‘Mensen denken in beelden, niet in woorden’

De mens is visueel ingesteld. Des te meer visuele en interactieve content je online biedt, des te beter je de klant aan je weet te binden. Roald Ploegmakers van Orbitvu, leverancier van e-commerce productfoto- en video-oplossingen, voorziet een groeiende trend in videocontent voor e-commerceondernemers om de offline beleving naar online te brengen. Hij vertelt over de ‘kracht van video’ en de apparatuur die daar nu al voor beschikbaar is.

Inhoudsopgave

De kracht van video

Een video van 15 seconden vertelt meer dan wat je in duizend woorden tekst zou kunnen verpakken, vervolgt Ploegmakers. “Je kunt bovendien details veel beter overbrengen, iets wat soms in woorden of foto’s lastiger is te duiden. Denk bijvoorbeeld in fashion aan een model dat met een bepaald kledingstuk heen en weer loopt. Je ziet direct hoe een jurk valt. Er zit emotie in bewegende beelden.

Datzelfde geldt voor de nodige ‘unboxing experiences’, zoals uitlegvideo’s of andere creatieve ideeën. Je hebt in feite geen fysieke winkel meer nodig.” Ploegmakers adviseert wel om een consistent format te hanteren. “Bedrijven die experimenteren met video hanteren veelal verschillende stijlen door elkaar. Probeer daarin naar een bepaalde vorm van standaardisatie te gaan, bij voorkeur in de eigen huisstijl. Hema doet dat bijvoorbeeld heel goed en communiceert via alle kanalen volgens de eigen huisstijl.”


Bekijk de video

FashionStudio

Alle moderne productfoto-oplossingen van Orbitvu zijn ook geschikt om video’s te produceren. Ploegmakers: “Onze Alphastudio modellen beschikken over de bekroonde Orbitvu 360° technologie om zowel 360 graden foto’s te maken, maar ook video. Recent hebben we bovendien onze FashionStudio gelanceerd, een innovatieve all-in one fotostudio voor de modesector en nog een maatje groter dan de Alphastudio XXL. Het is een groot toestel van 3 bij 4 meter, vooral bedoeld om lifestyle content te produceren. Foto’s en video’s kunnen in dezelfde stijl zonder extra handelingen door elkaar worden gemaakt. En indien nodig, kunnen uit de video ook nog geschikte foto’s worden gehaald. Hoe mooi is het om een paar schoenen bijvoorbeeld tot leven te brengen door een model die ze aantrekt met op de achtergrond de juiste ‘setting’ in plaats van een witte achtergrond? Potentiële kopers kunnen zich een veel beter beeld vormen van het product.”

Het maken van mooie en goede productfoto’s en -video’s kan een kostbare en tijdrovende aangelegenheid zijn, zeker op de traditionele manier. Met de productfoto-oplossingen van Orbitvu is dat verleden tijd. “Het vraagt zeker een bepaalde investering, maar die kan al na enkele jaren worden terugverdiend,” benadrukt Ploegmakers.

Ontvang vrijblijvend onze brochure

Snel en eenvoudig vrijstaande foto’s voor op uw website

Breng producten tot leven met 360 graden fotografie.
Het maakt niet uit wat u wilt fotograferen, wij hebben de juiste machines met toegankelijke software voor een eenvoudige en snelle workflow.